Spis treści:Określenie celów i grupy docelowejBadanie rynku influencerówOcena autentyczności influencerówWizerunek markiRozmowa i negocjacjeAnaliza wynikówJak wykorzystać potencjał influencer marketingu? Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawia, że znalezienie odpowiednich osób do promocji Twojej firmy może być nie lada wyzwaniem. Kreowanie skutecznych strategii marketingowych coraz częściej opiera się na współpracy z twórcami internetowymi, którzy mają realny wpływ na swoją publiczność. W tym wpisie przyjrzymy się z bliska temu, jak znaleźć odpowiednich […]
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie long tail to usługa kierowana do serwisów, które posiadają dużą liczbę podstron i treści. Warto rozważyć ten rodzaj pozycjonowania, jeśli Twój serwis zawiera co najmniej 100 podstron.
Dynamicznie rozwijające się witryny o większej skali wymagają działań adekwatnych do ich rozmiaru, dlatego stworzyliśmy usługę polegająca na jednoczesnym pozycjonowaniu dużej liczby wielowyrazowych fraz. Pozycjonowanie standardowe, opierające się na stosunkowo małej liczbie fraz, nie zawsze wykorzystuje w pełni potencjał portali czy sklepów internetowych, w których codziennie pojawiają się nowe informacje. Wraz ze wzrostem świadomości oraz umiejętności użytkowników internetu zmieniają się ich nawyki — rozszerza się także zasób fraz używanych przy wyszukiwaniu.
Frazy stają się bardzie złożone (opisowe), a dzięki temu otrzymywany wynik częściej spełnia oczekiwania użytkowników. Usługa long tail znakomicie nadaje się do pozycjonowania sklepów internetowych, ponieważ frazy nie są określone z góry, tylko dobierane dynamicznie przez cały okres współpracy. Nie rozliczamy się za każde wyrażenie z osobna lecz za wzrost ruchu w serwisie. Poniższy schemat przedstawia różnicę pomiędzy pozycjonowaniem na pojedyncze frazy a pozycjonowaniem long tail.
Pozycjonowanie szerokie (Long Tail SEO)
— Krzywa słów kluczowych
Analogicznie do pozycjonowania zwykłego, w szerokim SEO bardzo istotną kwestią pozostaje optymalizacja sklepu online oraz praca z treściami. Im więcej unikalnego contentu zasili stronę, tym bardziej Google nas wynagrodzi, plasując naszą stronę nad konkurencją.
Pozycjonowanie long tail koncentruje się właśnie na treściach. Większość sklepów internetowych ma ich zdecydowanie za mało. Najczęściej brakuje podstawowych kwestii — opisów produktów i kategorii, które byłyby przyjazne dla użytkownika. Właściciele sklepów online często kopiują te treści ze stron producenckich lub od siebie nawzajem. Takie działanie powoduje, że potencjalny klient nawet na kilkunastu stronach otrzymuje dokładnie te same informacje. Nie lubi tego ani on, ani Google.
Kara, jaką nakłada gigant wyszukiwarek na strony z powielonymi treściami jest bardzo dotkliwa. Umieszczane są one nisko w indeksie lub — w najczarniejszym scenariuszu — nie pojawiają się w ogóle na dane zapytanie.
Chcesz tego uniknąć? Stwórz wyjątkowe, niepowtarzające się opisy produktów i kategorii. Bez tego nie masz co marzyć o dużym ruchu na swojej witrynie, a tym samym o rosnących zyskach ze sprzedaży. Szukając przyczyn nikłego zainteresowania Twoją ofertą, sprawdź, czy Twoje treści są zgodne z wytycznymi Google.
Spis treści:Personalizacja i targetowanieInterpretacja danych na nowym poziomieChatboty i obsługa klientaAutomatyzacja procesów marketingowychPredykcyjne analizy i prognozowanieNowe horyzonty marketingu Innowacje technologiczne stały się nieodłącznym elementem strategii większości firm, zmieniając podejście do komunikacji i interpretacji potrzeb klientów. Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje wiele dziedzin, a marketing nie jest wyjątkiem. To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się futurystyczną wizją, dziś staje się rzeczywistością. Sposób, w jaki przedsiębiorstwa budują relacje […]
Spis treści:Czym jest product placement?Dlaczego product placement działa?Przykłady udanego lokowania produktuJak lokować, aby trafić do odbiorców?Określ grupę docelowąPrzemyśl formę i treśćStosuj się do przepisów prawaCzy product placement się opłaca? W pierwszych minutach filmu „Skyfall” James Bond leży w łóżku z półnagą kobietą i pije zimne piwo w zielonej butelce. Setki tysięcy widzów na całym świecie widzą wyraźnie nazwę trunku – Heineken. Przypadek? Nie – product placement. […]